Overschrijvingsbewijs kwijt | Kentekenbewijs deel 3 kwijt

Tot 1 juni 2004 was er een kentekenbewijs deel 3. Dit kentekenbewijs was het eigendomsbewijs van de auto en de persoon die dit in bezit had werd dan ook geacht de eigenaar te zijn. Zonder kentekenbewijs deel 3 kon u het voertuig niet verkopen. U had deel 3 nodig om op het postkantoor het kentekenbewijs om te kunnen zetten naar de nieuwe eigenaar. Het kentekenbewijs deel 3 heet sinds 1 juni 2004 het overschrijvingsbewijs. Vanaf 1 januari 2014 is dit weer vervangen door de tenaamstellingscode. Dit is het deel dat nodig is bij overschrijving van het kenteken en dat u thuis moet bewaren.

Besparen op uw autoverzekering? Vergelijk premies!

Bereken de premie voor een goedkope autoverzekering

Overschrijvingsbewijs kwijt, wat te doen?

Het overschrijvingsbewijs is per 1 januari 2014 vervangen door de tenaamstellingscode. Deze code bestaat uit 9 cijfers. Het eerste deel van de code ontvangt u tijdens de overschrijving. Het tweede deel zit bij de kentekencard die de RDW u toestuurt.

U voegt de 2 delen van de code zelf samen. De code heeft u nodig als u uw voertuig wilt verkopen, inruilen, schorsen, slopen of uitvoeren. Bewaar de tenaamstellingscode daarom goed.

 

Nieuwe tenaamstellingscode aanvragen

Het opnieuw aanvragen van de tenaamstellingscode doet u op de site van de RDW. Een tenaamstellingscode aanvragen is gratis.

Het aanvragen van een nieuwe tenaamstellingscode gaat als volgt:
StapOmschrijving
1Klik op de knop ‘Vervangend kentekenbewijs en tenaamstellingscode aanvragen?’ rechts op de pagina. U kunt vervolgens kiezen voor aanvraag van een tenaamstellingscode.
2Vul het kenteken en het voertuigidentificatienummer (VIN) in.
3Betaal de kosten via iDEAL.
4U ontvangt een e-mail met de aanvraaggegevens.
5U ontvangt binnen 2 werkdagen per post de nieuwe tenaamstellingscode. Het kenteken blijft gelijk.

Per 1 januari 2014 is er een nieuw kentekenbewijs. Lees hier alles over het nieuwe kentekenbewijs.

Het centrale RDW telefoonnummer: 0900 – 0739 (a 0,10 p.m.).

Klanten over autoverzekering

klantenvertellenMogelijk gemaakt door klantenvertellen.nl
8.2
Gemiddelde score
Gebaseerd op 317 reviews
12-07-2022
EMJ
Snel en vakkundig. Geen klachten.
26-04-2022
malik lgamawi
fijn erg netjes
22-04-2022
Robert Scheerhoorn
Goede hulp snelle hulp

Bereken de premie voor een goedkope autoverzekering

  • i Voor een berekening van de premies hebben we de postcode van de hoofdbestuurder nodig. Bij particulier gebruik dient de jongste bestuurder woonachtig te zijn op het zelfde adres als de aanvrager. Bij zakelijk gebruik kunt u hier de postcode van het bedrijf invullen.

Hoe doen wij het?

Laatst geüpdatet: 25-07-2022

Financieel zeker.

We zijn bereikbaar via Chat, Whatsapp, telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 18:00.

neem contact op