Contact

Wijziging doorgeven

Verhuizen of heb je een nieuw e-mailadres? Een nieuwe auto of scooter, of doe je ’m juist de deur uit?
Wijziging doorgeven

Schade melden

Schade is altijd vervelend. Of het nu aan je auto, koffer of huis is – je wilt het zo snel mogelijk oplossen.
Schade melden

Chat

Elke werkdag tussen 09:30 en 17:00.
Chat met Alpina

Contactformulier

Stuur je vraag naar ons toe.
Stuur bericht

Whatsapp

Elke werkdag tussen 09:30 en 17:00.
Alpina Whatsapp

Twitter

Elke werkdag tussen 09:30 en 17:00.
Alpina Twitter

Facebook

Elke werkdag tussen 09:30 en 17:00.
Alpina Facebook

Nieuwe verzekering

Hulp bij afsluiten nieuwe verzekering.
Alle telefoonnummers

Telefoon Particulier

Elke werkdag tussen 08:00 en 18:00. Houd rekening met wachttijd.
Alle telefoonnummers

Telefoon Zakelijk

Elke werkdag tussen 08:00 en 18:00. Houd rekening met wachttijd.
Alle telefoonnummers

Hypotheken

Persoonlijk advies met onze adviseurs.
Maak afspraak

Pensioenen

Professioneel pensioenadvies.
Maak afspraak

Heb je een klacht

Bekijk hoe je een klacht kunt indienen.
Klacht indienen

Telefoonnummers. Heb je vragen over:

Premieopgave voor een nieuwe verzekering

Je kan online vrij eenvoudig de premie berekenen voor bijna alle verzekeringen. Klik hier voor een overzicht van onze verzekeringen.

Kom je er online niet uit kan je contact opnemen met een van onze specialisten:

Personenauto’s, scooters, bestelauto’s, campers, motoren etc. voor particulier gebruik

088-688 3710

Personenauto’s, bestelauto’s en vrachtwagens voor zakelijk gebruik

088- 688 3724

Woonverzekeringen zoals inboedelverzekering, opstalverzekering en aansprakelijkheidsverzekering

088-688 3711

Verzekeringen voor bedrijven zoals MKB of ZZP-ers.

088-688 3712

Zorgverzekering

088-000 8318

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Premiebetaling van een lopende polis

Bel je met een vraag omtrent een openstaande premie of wil je een betalingsregeling treffen dan kunnen wij als Alpina je niet helpen. Je kan daarvoor beter direct contact opnemen met de desbetreffende verzekeraar. Klik hier voor een overzicht van de telefoonnummers van de verschillende verzekeraars.

Is de premie van jouw polis verhoogd?

Als het goed is, heb je een nieuw polisaanhangsel ontvangen per email of per post. Hierop staat vermeld wat de reden van een premieverhoging kan zijn;

    • Aanpassen schadevrije jaren
    • In roydata zijn geen beschikbare schadevrije jaren gevonden of een ander aantal dan je bij de aanvraag vermeld had. Hierdoor veranderd de korting op jouw polis. De basispremie is gelijk gebleven, maar doordat de korting anders is, zal de netto premie wijzigen.

Bij een bromfiets is dit niet geregistreerd in roydata, maar dient er een originele royementsverklaring te volgen van de vorige verzekering. Dit wordt ook wel een beëindiging verklaring of bonus/malus verklaring genoemd.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Wijziging van een bestaande verzekering zoals een nieuw voertuig of ander adres

Wil je een wijziging op een bestaande verzekering doorgeven, kan je dit het beste doen via onze website. Klik hier om een van onderstaande wijzigingen door te geven:

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Een schade

Nieuwe schade melden

Het melden van een nieuwe schade kan volledig online. Online gemelde schades worden gemiddeld 4 werkdagen sneller verwerkt.

Ruitschade

Wanneer je dekking hebt voor ruitschade, kan je een ruithersteller inschakelen die op jouw groene kaart staat. In de meeste gevallen zal de ruithersteller de schade afwikkelen met jouw verzekeringsmaatschappij.

Stand van zaken lopende schade

Wil je de stand van zaken van een lopende schade weten dat adviseren wij je het contactformulier in te vullen en duidelijk jouw schadenummer te vermelden. Bij veel verzekeraars is er door personele tekorten een achterstand opgelopen waardoor het afwikkelen van een schade langer kan duren dan je gewend bent.

Overige vragen

Voor overige vragen kun je ons bereiken op 088-688 3717.

Kom je niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Opbouw van schadevrije jaren

Heb je een brief ontvangen dat jouw schadevrije jaren niet zichtbaar zijn in roydata?

Klopt het dat je eerder een automotive verzekering op jouw naam hebt gehad bij een andere verzekeraar?

Indien Ja;

Heb je de verzekeraar al opdracht gegeven om deze te beëindigen? Het kan zijn dat dit nog niet gebeurd is, waardoor jouw schadevrije jaren nog niet in roydata bijgeschreven zijn. Je kunt dit controleren bij jouw vorige verzekeraar.

Wordt de polis niet beëindigd, dan zullen de jaren ook niet bijgeschreven worden in roydata en kun je deze helaas niet gebruiken bij nieuwe verzekering. De schadevrije jaren, worden gezien als een waardepapier, net als een geldbiljet, deze kan je slechts eenmaal uitgeven.

Bij een bromfiets is dit niet geregistreerd in roydata, maar dient er een originele royementsverklaring te volgen van de vorige verzekering. Dit wordt ook wel een beëindiging verklaring of bonus/malus verklaring genoemd.

Indien de jaren niet volgen dan zal de verzekeraar de korting moeten aanpassen op jouw polis. De basispremie blijft gelijk, echter ontvang je minder korting, waardoor de netto premie voor jou wel hoger zal worden.

Indien nee;

Wordt de polis niet beëindigd, dan zullen de jaren ook niet bijgeschreven worden in roydata en kun je deze helaas niet gebruiken bij nieuwe verzekering. De schadevrije jaren, worden gezien als een waardepapier, net als een geldbiljet, deze kan je slechts eenmaal uitgeven.

Indien de jaren niet volgen dan zal de verzekeraar de korting moeten aanpassen op jouw polis. De basispremie blijft gelijk, echter ontvang je minder korting, waardoor de netto premie voor jou wel hoger zal worden.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Klacht melden

Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Dan kan je een klacht bij ons indienen door het klachtenformulier in te vullen. Jouw klacht wordt dan direct toegewezen aan een medewerker die deze zal behandelen. Wij zullen je in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven. Als de klacht door Alpina niet naar jouw tevredenheid wordt opgelost, dan kan je desgewenst terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Je kunt jouw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Het opzeggen van een verzekering

Het is bij ons niet mogelijk om een verzekering telefonisch op te zeggen. Wij verzoeken je een opzegging via onze website door te geven. Klik hier om een opzegging door te geven.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Noodnummers

Hier vind je per verzekeraar het noodnummer. De alarmcentrales van de verzekeraars zijn bij nood 24/7 bereikbaar.

Wanneer er sprake is van acute nood of wanneer de veiligheid van jou of anderen in het geding komt, bel dan direct 112.

Hoe doen wij het?

Laatst geüpdatet: 22-08-2023

Financieel zeker.

We zijn bereikbaar via Chat, Whatsapp, telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er vandaag tot 18:00

neem contact op