Contact

Wijziging doorgeven

Verhuizen of heeft u een nieuw e-mailadres? Een nieuwe auto of scooter, of doe je ’m juist de deur uit?
Wijziging doorgeven

Schade melden

Schade is altijd vervelend. Of het nu aan je auto, koffer of huis is – je wilt het zo snel mogelijk oplossen.
Schade melden

Chat

Elke werkdag tussen 09:30 en 17:00
Chat met Alpina

Contactformulier

Stuur je vraag naar ons toe
Stuur bericht

Whatsapp

Elke werkdag tussen 09:30 en 17:00
Alpina Whatsapp

Twitter

Elke werkdag tussen 09:30 en 17:00
Alpina Twitter

Facebook

Elke werkdag tussen 09:30 en 17:00
Alpina Facebook

Nieuwe verzekering

Hulp bij afsluiten nieuwe verzekering
Alle telefoonnumers

Telefoon Particulier

Elke werkdag tussen 08:00 en 18:00. Houd rekening met wachttijd.
Alle telefoonnumers

Telefoon Zakelijk

Elke werkdag tussen 08:00 en 18:00. Houd rekening met wachttijd.
Alle telefoonnumers

Hypotheken

Persoonlijk advies met onze adviseurs
Maak afspraak

Pensioenen

Professioneel pensioenadvies
Maak afspraak

Heeft u een klacht

Bekijk hoe u een klacht kunt indienen.
Klacht indienen

Telefoonnummers. Heeft u vragen over:

Premieopgave voor een nieuwe verzekering

U kunt online vrij eenvoudig de premie berekenen voor bijna alle verzekeringen. Klik hier voor een overzicht van onze verzekeringen.

Komt u er online niet uit kunt u contact opnemen met een van onze specialisten:

Personenauto’s, scooters, bestelauto’s, campers, motoren etc. voor particulier gebruik

088-688 3710

Personenauto’s, bestelauto’s en vrachtwagens voor zakelijk gebruik

088- 688 3724

Woonverzekeringen zoals inboedelverzekering, opstalverzekering en aansprakelijkheidsverzekering

088-688 3711

Verzekeringen voor bedrijven zoals MKB of ZZP-ers.

088-688 3712

Zorgverzekering

088-000 8318

Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Premiebetaling van een lopende polis

Belt u met een vraag omtrent een openstaande premie of wilt u een betalingsregeling treffen dan kunnen wij als Alpina u niet helpen. U kunt daarvoor beter direct contact opnemen met de desbetreffende verzekeraar. Klik hier voor een overzicht van de telefoonnummers van de verschillende verzekeraars.

Is de premie van uw polis verhoogd?

Als het goed is, heeft u een nieuw polisaanhangsel ontvangen per email of per post. Hierop staat vermeld wat de reden van een premieverhoging kan zijn;

    • Aanpassen schadevrije jaren
    • In roydata zijn geen beschikbare schadevrije jaren gevonden of een ander aantal dan u bij de aanvraag vermeld had. Hierdoor veranderd de korting op uw polis. De basispremie is gelijk gebleven, maar doordat de korting anders is, zal de netto premie wijzigen.

Bij een bromfiets is dit niet geregistreerd in roydata, maar dient er een originele royementsverklaring te volgen van de vorige verzekering. Dit wordt ook wel een beëindiging verklaring of bonus/malus verklaring genoemd.

Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Wijziging van een bestaande verzekering zoals een nieuw voertuig of ander adres

Wilt u een wijziging op een bestaande verzekering doorgeven kunt u dit het beste doen via onze website. Klik hier om een van onderstaande wijzigingen door te geven:

Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Een schade

Nieuwe schade melden

Het melden van een nieuwe schade kan volledig online. Online gemelde schades worden gemiddeld 4 werkdagen sneller verwerkt.

Ruitschade

Wanneer u dekking heeft voor ruitschade, kunt u een ruithersteller inschakelen die op uw groene kaart staat. In de meeste gevallen zal de ruithersteller de schade afwikkelen met uw verzekeringsmaatschappij.

Stand van zaken lopende schade

Wilt u de stand van zaken van een lopende schade weten dat adviseren wij u het contactformulier in te vullen en duidelijk uw schadenummer te vermelden. Bij veel verzekeraars is er door personele tekorten een achterstand opgelopen waardoor het afwikkelen van een schade langer kan duren dan u gewend bent.

Overige vragen

Voor overige vragen kunt u ons bereiken op 088-688 3717.

Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Opbouw van schadevrije jaren

Heeft u een brief ontvangen dat uw schadevrije jaren niet zichtbaar zijn in roydata?

Klopt het dat u eerder een automotive verzekering op uw naam heeft gehad bij een andere verzekeraar?

Indien Ja;

Heeft u de verzekeraar al opdracht gegeven om deze te beëindigen? Het kan zijn dat dit nog niet gebeurd is, waardoor uw schadevrije jaren nog niet in roydata bijgeschreven zijn. U kunt dit controleren bij uw vorige verzekeraar

Wordt de polis niet beëindigd, dan zullen de jaren ook niet bijgeschreven worden in roydata en kunt u deze helaas niet gebruiken bij nieuwe verzekering. De schadevrije jaren, worden gezien als een waardepapier, net als een geldbiljet, deze kan u slechts eenmaal uitgeven.

Bij een bromfiets is dit niet geregistreerd in roydata, maar dient er een originele royementsverklaring te volgen van de vorige verzekering. Dit wordt ook wel een beëindiging verklaring of bonus/malus verklaring genoemd.

Indien de jaren niet volgen dan zal de verzekeraar de korting moeten aanpassen op uw polis. De basispremie blijft gelijk, echter ontvangt u minder korting, waardoor de netto premie voor u wel hoger zal worden.

Indien nee;

Wordt de polis niet beëindigd, dan zullen de jaren ook niet bijgeschreven worden in roydata en kunt u deze helaas niet gebruiken bij nieuwe verzekering. De schadevrije jaren, worden gezien als een waardepapier, net als een geldbiljet, deze kan u slechts eenmaal uitgeven.

Indien de jaren niet volgen dan zal de verzekeraar de korting moeten aanpassen op uw polis. De basispremie blijft gelijk, echter ontvangt u minder korting, waardoor de netto premie voor u wel hoger zal worden.

Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Klacht melden

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dan kunt u een klacht bij ons indienen door het klachtenformulier in te vullen. Uw klacht wordt dan direct toegewezen aan een medewerker die deze zal behandelen. Wij zullen u in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven. Als de klacht door Alpina niet naar uw tevredenheid wordt opgelost, dan kunt u desgewenst terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). U kunt uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Het opzeggen van een verzekering

Het is bij ons niet mogelijk om een verzekering telefonisch op te zeggen. Wij verzoeken u een opzegging via onze website door te geven. Klik hier om een opzegging door te geven.

Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via Chat, WhatsApp of Messenger.

Noodnummers

Hier vindt u per verzekeraar het noodnummer. De alarmcentrales van de verzekeraars zijn bij nood 24/7 bereikbaar.

Wanneer er sprake is van acute nood of wanneer de veiligheid van uzelf of anderen in het geding komt, belt u dan direct 112.

Hoe doen wij het?

Laatst geüpdatet: 21-03-2023

Financieel zeker.

We zijn bereikbaar via Chat, Whatsapp, telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er vandaag tot 18:00

neem contact op