800.000+ klanten
27 vestigingen
92% beveelt ons aan
Euro biljetten in knip portemonnee
Home Info FAQ Betalingsachterstand verzekering

Betalingsachterstand verzekering

Het kan gebeuren dat je niet genoeg saldo op je rekening hebt staan. Dan lukt het ons of de verzekeraar niet om de premie te incasseren. Je kunt ook een keer vergeten om je premie over te maken. In beide gevallen heb je een betalingsachterstand. Je ontvangt van ons of de verzekeraar dan een betalingsherinnering.

Betalingsachterstand verzekering

1
Wat kun je doen bij een betalingsachterstand?

Wil je openstaande premie direct betalen? En betaal je de premie aan ons? Dan kun je dat doen via het rekeningnummer dat op de ontvangen herinnering staat. Vermeld daarbij altijd je polisnummer.

Kun je niet meteen betalen? En heb je nog geen brief ontvangen van ons incassobureau, Cannock Incasso? Neem dan contact met ons op.

2
Heb je al een brief van Cannock Incasso gekregen?

Dan loopt het contact over je betalingsachterstand via hen. Je kunt hen bereiken van 8.30 tot 17.00 uur op 010-2051740. Zij helpen je dan verder.

3
Heb je zorgen over je financiën of heb je schulden?

Al ruim 36.000 mensen met schuldzorgen werden geholpen met gepast advies via geldfit.nl. Doe via geldfit.nl een gratis online test en krijg advies op maat.

4
Wat gebeurt er als je een betalingsachterstand heeft?

Reageer je niet op onze betalingsherinneringen?
Dan lopen je betalingsachterstand én aanmaningskosten op. Uiteindelijk neemt ons incassobureau, Cannock Incasso, het van ons over.

5
Heb je een achterstand bij een verzekeraar?

Wil je jouw openstaande premie direct betalen? En heb je een herinnering van de verzekeraar ontvangen? Dan kun je dat doen via het rekeningnummer dat op de ontvangen herinnering staat. Vermeld daarbij altijd je polisnummer.

6
Je kunt misschien een betalingsregeling treffen

Lukt het je niet om jouw premieachterstand in één keer te betalen?
Dan kun je misschien een betalingsregeling treffen. Samen met jou stellen wij een betalingsregeling vast. Wij moeten de premie dan wel kunnen incasseren van je rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact op met ons.

7
Als je motorrijtuig onverzekerd is, ben je strafbaar

De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) onderzoekt regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen zijn verzekerd. Is je motorrijtuig niet verzekerd? Dan krijg je van het RDW een boete van honderden euro’s. Je bent namelijk wettelijk verplicht je motorrijtuig te verzekeren.

8
Wanneer stopt de dekking van je verzekering?

Als je de premie niet betaalt, stopt de dekking van je verzekering. In de brief staat welke datum voor je van toepassing is. De dekking vervalt dan met terugwerkende kracht. Je kunt dus geen claims indienen vanaf het moment dat de premie bij ons binnen had moeten zijn.

9
Je hebt betaald. Wanneer ben je weer verzekerd?

Je bent weer verzekerd nadat wij je achterstallige premie hebben ontvangen. Wanneer dit is staat vaak in de herinneringen. Dit geldt ook voor je motorrijtuigenverzekering.

Vaak is een dag na ontvangst van de openstaande premie. Wil je zeker weten per wanneer je weer verzekerd bent? Neem dan contact met ons op.

10
Wil je voortaan via automatische incasso betalen?

Met een automatische incasso verklein je het risico dat je een premiebetaling mist.

11
Zo stel je een automatische incasso in

Neem contact met ons op om een automatische incasso in te regelen. Geef daarin aan dat je voortaan per automatische incasso wilt betalen.

Vermeld in je e-mail je volledige naam, adresgegevens, rekeningnummer en het polisnummer van je verzekering.