Waar kan ik een schadeformulier bestellen?
Een schadeformulier krijgt u altijd bij het afsluiten van een autoverzekering. Uw autoverzekeraar stuurt het schadeformulier samen met de verzekeringspolis naar u op. Dit schadeformulier kunt u vervolgens in uw auto bewaren, zodat u het bij autoschade altijd bij de hand heeft. Als u schade oploopt door een aanrijding vult u samen met de andere partij de voorkant van het schadeformulier in. De achterzijde kunt u ook rustig thuis invullen. Als u het formulier al een keer gebruikt heeft, heeft u natuurlijk een nieuwe nodig. U kunt altijd een nieuw schadeformulier bij uw verzekeraar of tussenpersoon bestellen. U kunt het schadeformulier ook downloaden en printen of de schade melden via de mobiele app. Op Alpina.nl leggen we het u graag uit!
Schadeformulier bestellen bij tussenpersoon of verzekeraar
Een Europees schadeformulier bestaat uit een toelichting, een origineel schadeformulier en een doordruk van dit formulier. Samen met de andere betrokkene vult u het originele formulier in. De informatie drukt vervolgens automatisch door op het extra schadeformulier. Zo heeft u beiden een kopie van een schadeformulier. Belangrijk, want u moet beiden een ingevuld formulier naar uw verzekeringsmaatschappij opsturen. De verzekeringsmaatschappijen bepalen dan onderling welke verzekerde verantwoordelijk is voor de schade en welke maatschappij dus de schade moet vergoeden.
Schadeformulier zelf downloaden en printen
U hoeft een schadeformulier niet perse te bestellen bij uw verzekeraar of tussenpersoon, want u kunt het formulier namelijk ook downloaden en zelf printen. U moet er in dat geval wel rekening mee houden dat u het schadeformulier twee keer moet invullen: een voor uzelf en een voor de tegenpartij. Een geprint schadeformulier drukt namelijk niet door. Bewaar het geprinte schadeformulier vervolgens in het dashboardkastje van uw auto, zodat u hem altijd bij de hand heeft. De andere partij moet ook een schadeformulier bij zich hebben.
Loopt u autoschade op, maar heeft u geen schadeformulier bij de hand? Dan kunt u de schade ook melden via de mobiele app. Deze is eenvoudig te downloaden op uw smartphone. Vervolgens doorloopt u alle vragen in de app. U kunt bovendien ook direct foto’s van de schade toevoegen. Zo heeft de verzekeraar een goed beeld van de opgelopen schade. Uw verzekeraar krijgt vervolgens automatisch een melding als u autoschade meldt via de app.
Bestel direct een Europees schadeformulier voor uw auto!
Direct een Europees schadeformulier bestellen? Neem dan even contact op met uw tussenpersoon of verzekeraar. Zorg er in ieder geval voor dat u de schade op tijd meldt. Meestal staat in de polisvoorwaarden van uw autoverzekering dat de schade binnen 24 uur gemeld moet zijn. Dat betekent niet dat het schadeformulier al binnen 24 uur binnen hoeft te zijn. U moet de schade eerst telefonisch melden aan de verzekeraar. Een verzekeraar vraagt wel of u het schadeformulier zo snel mogelijk op wil sturen. Vaak staat ook in uw polisvoorwaarden vermeld binnen welke termijn de schade schriftelijk gemeld moet worden.
Financieel zeker.
We zijn bereikbaar via Chat, Whatsapp, telefoon of e-mail
Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 18:00.