800.000+ klanten
27 vestigingen
92% beveelt ons aan
ruim je bureau op laptop
Home Blog ‘Ruim je bureau op’ dag: 5 tips voor een opgeruimd bureau!

‘Ruim je bureau op’ dag: 5 tips voor een opgeruimd bureau!

09 jan 2023
3 min leestijd

Voor veel mensen is het vandaag de eerste werkdag of schooldag na de kerstvakantie. Des te belangrijker om deze dag je bureau op te ruimen en met een frisse start het nieuwe jaar te beginnen. Een opgeruimd bureau is een opgeruimd hoofd.

9 januari 2023: ‘Ruim je bureau op’ dag

Elke tweede maandag van januari is het ‘Ruim je bureau op’ dag. Waarom de tweede maandag? De eerste maandag van januari zijn veel mensen nog aan het bijkomen van de feestdagen of aan het genieten van hun (kerst)vakantie. Op de tweede maandag nemen de meeste mensen weer fris en fruitig plaats aan hun bureau. Hét uitgelezen moment om je bureau eens goed op te ruimen. Een opgeruimd bureau zorgt ervoor dat je actiever bent en productiever werkt. Uit onderzoek blijkt dat je minder snel gefrustreerd raakt in een opgeruimde omgeving dan in een rommelige werkomgeving. Ook heb je aan een opgeruimd bureau meer focus en minder stress. Hierdoor kun je je beter concentreren en werk je dus ook efficiënter. Of je nou thuis werkt of op kantoor: met een opgeruimd bureau krijg je simpelweg meer gedaan en dit geeft je aan het einde van de werkdag een voldaan gevoel.

5 tips voor het opruimen van je bureau

Een opgeruimd bureau klinkt natuurlijk heel leuk, maar hoe krijg je dat nou voor elkaar? Vooral op maandagochtend is het soms makkelijker om de troep aan de kant te schuiven, zodat je snel met je werkdag kan beginnen. Daarom is ‘Ruim je bureau op’ dag het uitgelezen moment om toch even de tijd te nemen om je bureau aan kant te maken. Om je een handje te helpen hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet!

1. Haal overbodige spullen weg

Vijf mappen, tien pennen, twee doosjes paperclips, een doosje met theezakjes. Soms verzamelen we een heleboel onnodige spullen om ons heen. Te veel spullen zorg voor een vol bureau en een onrustig gevoel. Haal alle overbodige spullen daarom weg van je bureau en berg ze ergens anders op.

2. Geef losse, rondslingerende spullen een plek

Laat spullen niet zomaar op je bureau liggen, maar zorg ervoor dat alles een vaste plek heeft. Pennen bijvoorbeeld in een pennenbakje, losse papieren bij elkaar in een map en andere kantoorartikelen in je bureaula.

3. Maak je bureau eens goed schoon

Vergeet ook niet om regelmatig je beeldscherm, toetsenbord en muis schoon te maken. Vooral in een toetsenbord blijven makkelijk stof en kruimels achter.

4. Breng alle vuile vaat aan het einde van de werkdag naar de keuken

Lege koffiekopjes, waterglazen met nog slechts een bodempje erin en borden met de kruimels er nog op: vuile vaat kan zich makkelijk opstapelen. Haal altijd alle vuile vaat aan het einde van je werkdag van je bureau en breng het weer naar de keuken. Dat scheelt al een heleboel!

5. Maak je werkplek gezellig

Je brengt er een heleboel tijd door. Een werkplek mag naast praktisch en functioneel daarom ook wel een beetje gezellig zijn. Een plantje of foto doen al heel veel, zonder het te rommelig te maken.

We zijn bereikbaar via Chat, Whatsapp, telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er vandaag tot 18:00

neem contact op