800.000+ klanten
27 vestigingen
92% beveelt ons aan

Oldtimer evenementen

Heeft u een oldtimer van 15 jaar of ouder waarvan het kenteken is geschorst? Wilt u de schorsing niet stoppen, maar wel met uw oldtimer naar een evenement? Dan kunt u zich aanmelden voor de evenementenregeling. Wat houdt deze regeling precies in en hoe kunt u zich hiervoor aanmelden?

Voorwaarden evenementenregeling

Wanneer u gebruik maakt van de evenementenregeling voor oldtimers kunt u, tijdens erkende evenementen door de Belastingdienst, een beperkt aantal dagen rijden met uw oldtimer zonder dat u de schorsing hoeft op te heffen. Een oldtimerverzekering is wel verplicht.

U kunt gebruikmaken van de evenementenregeling als u voldoet aan onderstaande voorwaarden:

Het gaat hierbij dus om erkende evenementen en festiviteiten waar het gaat om het tonen van de oldtimers. Enkele voorbeelden zijn: herdenkingen, (bloemen)corso’s en clubdagen voor eigenaren van oude auto’s. Voor persoonlijke gebeurtenissen als een huwelijksfeest geldt de evenementenregeling niet.

Oldtimerverzekering en evenementen

Als u tijdens een schorsing naar een oldtimerevenement wilt rijden, moet u een geldige autoverzekering hebben voor uw oldtimer. De oldtimer hoeft niet apk gekeurd te zijn, maar moet wel apk-waardig zijn.

Aanmelden evenementenregeling

Wanneer de organisator van het evenement bekend heeft gemaakt dat u gebruik kunt maken van de evenementenregeling, meldt u uw oldtimer op tijd aan bij de organisator van het evenement. Tijdens het evenement is het niet nodig om een bewijs van deelname aan de evenementenregeling bij u te hebben.

Is uw oldtimer aangemeld bij de Belastingdienst voor deelname aan de evenementenregeling en besluit u niet deel te nemen? Dan moet de organisator ten minste 1 werkdag voor het evenement uw oldtimer afmelden bij de Belastingdienst. Als dit niet gebeurt, telt het evenement mee in de berekening van het maximale aantal evenementen en dagen per jaar waarop u gebruik mag maken van de evenementenregeling.

Aanmelden als organisator

Als organisator van een evenement moet u uiterlijk 2 maanden voor het evenement uw evenement aanmelden bij de Belastingdienst. Dit doet u door middel van een brief naar onderstaand adres:

Belastingdienst/Centrale administratieve processen
Team Verzoeken
Postbus 9047
7300 GJ Apeldoorn

De organisator krijgt schriftelijk bericht van de Belastingdienst of deelnemers gebruik kunnen maken van de evenementenregeling.

Uiterlijk 1 werkdag voor het evenement stuurt de organisator een lijst met de geschorste motorrijtuigen naar de Belastingdienst met het verzoek deze aan te melden voor de evenementenregeling. Hiervan krijgt de organisator geen bevestiging van de Belastingdienst.

Klanten over Alpina

klantenvertellenMogelijk gemaakt door klantenvertellen.nl
Bekijk alle beoordelingen
8.2
Gemiddelde score
Gebaseerd op 3343 reviews

Bereken direct de premie van uw oldtimerverzekering!

We zijn bereikbaar via Chat, Whatsapp, telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 18:00.

neem contact op